Szeretettel köszöntelek a FIAT klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FIAT klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FIAT klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FIAT klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FIAT klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FIAT klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FIAT klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FIAT klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A vezérigazgató egyetlen hatalmas autóipari cégóriást szeretne létrehozni, amelyet Torino helyett Detroitból irányítanának. Az elképzelés sokakat meglepett.
Sergio Marchionne, aki jelenleg egy személyben a Fiat Auto és a Chrysler első embere, már több alkalommal meglepte a világot sajátos nyilatkozataival. Legutóbb arról beszélt az Egyesült Államokban, hogy miként képzeli a Fiat-Chrysler együttműködés jövőjét. „Valamikor a következő két vagy három év során egyetlen vállalatot szeretnénk létrehozni, amelynek itt (azaz Detroitban) volna a központja. Ez azonban még a jövő – egyelőre az a feladatunk, hogy a két cég működését összehangoljuk.” – mondta a vezérigazgató.
Az olasz kormány szinte azonnal reagált: az ipari miniszter azt mondta, a Fiatnak olasz vállalatnak kell maradnia, torinói központtal. Marchionne szavai persze feltételes módban hangoztak el, és több mint valószínű, hogy a Chrysler-Fiat, ha egy cég is lesz, több központtal működik majd. Detroit és Torino mellett Brazíliában és valahol Ázsiában is működik majd egy-egy regionális centrum, az pedig, hogy az egyes döntések épp hol születnek, a kommunikáció mai szintjén csupán formalitás.
A Fiatnak persze még hosszú utat kell megtennie, amíg összeolvadhat a Chryslerrel. Nem csak az amerikai állam által támasztott feltételeket kell teljesítenie – ami 35%-os részesedést jelent a legkisebb detroiti autógyártóban – de ki kell fizetnie a Chrysler milliárd dolláros adósságait, és meg kell szereznie a részvénytöbbséget az amerikai vállalatban, ez pedig jelentős befektetést igényel. Az erőfeszítések azonban megtérülhetnek, hiszen az így létrejövő nagyvállalatnak már volna esélye rá, hogy éves szinten több mint 4 millió autót készítsen, márpedig Marchionne szerint ez az a kritikus méret, amely hosszú távon biztosíthatja egy mai autógyártó túlélését.
2011.02.07.
totalcar.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
FIAT 500 L
Fiat tervek 2012-2014
FIAT jövőbeli tervei
Amerika kiszáll a Chryslerből