Szeretettel köszöntelek a FIAT klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FIAT klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FIAT klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FIAT klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FIAT klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FIAT klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a FIAT klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FIAT klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A Panda második generációja meglehetősen sikeres kisautó volt – bő kétmilliót adtak el belőle eddig – de a premier óta nyolc év telt el, és időközben a konkurencia sem pihent. Így épp itt volt az ideje, hogy bemutassák a kis ötajtós utódját.
Sokat nem gondolkodhattak rajta, hogy hogyan frissítsék fel a Pandát: megtartották a bevált alapformát, és alaposan legömbölyítették. A méretek is növekedtek minden irányban, az új modell 11,2 centivel hosszabb, 6,2 centivel szélesebb és egy centivel magasabb is, mint az elődje, és ennek csak egy kis részét viszik el a karosszéria lekerekítései. A belső tér egyértelműen tágasabbnak ígérkezik, de ami talán még lényegesebb, bevetettek néhány, a használhatóságot javító trükköt. Ilyen a hosszirányban, több részletben állítható hátsó ülések, vagy a lehajtva asztalkává alakítható első utasülés.
A Panda műszaki szempontból nem tartogat nagy meglepetéseket. A padlólemez ugyanaz, mint volt, és a motorválaszték is ismerős. Az 1,2 literes, 69 lóerős négyhengeres benzinest és az 1,3 literes, 75 lovas kisdízelt tovább használják, a leggyengébb és a legerősebb változat azonban az új Twinair kéthengeressekkel készül majd. A 875 köbcentis gép 65 lóerős, turbó nélküli kivitele kerül az alapmodellekbe, míg a leggyorsabb Pandát a 85 lóerős turbós hajtja, amelyet az 500-asból már ismerhetünk. Többféle spórolós kivitel is készül: az amúgy is igen takarékos dízelváltozathoz start-stop rendszer, a négyhengeres benzinmotorhoz autógáz-rendszer csatlakozhat, a kéthengeres turbómotort pedig alkalmassá tették metángázzal való üzemeltetésre is. A Panda a hagyományos kézi váltó mellett robotizált Dualogic automatával is készül.
A Fiat hatalmas biztonsági, műszaki és kényelmi előrelépést emleget a Panda kapcsán, ami rá is fért a kiskocsira, hiszen az elmúlt nyolc évben alaposan megszaporodtak a vetélytársak: már nem csak néhány japán és koreai gyártó kínál korszerű kisautókat Európában, de a legtöbb európai konkurens is. A típus hivatalos bemutatóját két hét múlva tartják a Frankfurti Autószalonon, a gyártás pedig novemberben indul Nápoly mellett, az Alfa Romeo egykori üzemében, így az új Panda piaci bevezetését várhatóan még az idén megkezdik Európában.
totalcar.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!